Poate că nu suntem conștienți de acest lucru, însă culorile influențează modul în care vedem lumea din jur. Aceeași regulă se aplică și în cazul unui website. Culoarea predominantă a site-ului unei companii contribuie, spre exemplu, la modul în care percepem businessul respectiv.
Culorile pot influența nu doar emoțiile audienței, ci chiar și elemente mai practice, cum ar fi experiența utilizatorilor, ușurința de a recunoaște brandul, volumul traficului pe site și chiar acțiunile pe care le fac aceștia.
Ești marketer sau chiar owner-ul unui business? Cum alegi culoarea sau culorile potrivite pentru website-ul tău? O agenție de marketing online cu experiență te poate ajuta să iei deciziile potrivite și va contribui la îmbunătățirea semnificativă a experienței clienților.
Descoperă ce emoții pot trezi cele mai populare culori utilizate in web design:
- Alb
Un website predominant alb inspiră ideea de calm, încredere și de imaculat. El reprezintă o alegere excelentă dacă dorești să îți pui cât mai mult în valoare produsele și să îi ajuți pe utilizatori să se concentreze pe acestea.
Mai mult decât atât, albul potențează caracteristicile așa-numitului “spațiu negativ”, mai exact spațiile goale ale unui website care ne ajută să observăm mai ușor elementele de design, butoanele din site și alte aspecte către care dorim să se concentreze atenția utilizatorilor. Spațiile negative sunt cele care ne mențin creierul și ochii odihniți atunci când navigăm pe internet. Utilizate inteligent, pe baza recomandărilor echipei unei agenții de marketing digital, ele vor îmbunătăți semnificativ experiența potențialilor tăi clienți.
- Albastru
Această culoare inspiră ideea de încredere, calm și profesionalism. Albastrul este cea mai populară culoare din lume și reprezintă principala alegere în materie de culori pentru majoritatea site-urilor care funcționează la nivel global. Albastrul este în general asociat cu siguranța și seriozitatea și a fost ales drept culoare predominantă pentru site-uri din domeniul business, financiar, tehnic sau healthcare.
- Verde
Verdele sugerează ideea de proaspăt, sănătate, dar și de sustenabil. El reprezintă alegerea perfectă pentru multe site-uri din domeniul pharma, dar și pentru business-uri care au legătură cu mediul ori cu industria alimentară.
- Roșu
Această culoare este de obicei asociată cu ideea de pasiune, energie și cu sentimentul de urgență. De cele mai multe ori, roșul nu reprezintă prima opțiune pentru rolul de culoare predominantă a unui website. În schimb, echipa de creație a unei agenții de marketing digital full service te poate ajuta să folosești această culoare astfel încât să stimulezi acțiunea rapidă a utilizatorilor. Roșul este utilizat în general pentru butoanele Call-to-Action (CTA), prin care îți îndemni publicul să realizeze un anumit lucru, dar și pentru a stimula acțiunea rapidă sau din impuls în cazul anumitor site-uri de eCommerce.
- Galben
Galbenul vine de obicei la pachet cu ideea de optimism, cu bucuria și energia. Dacă imaginea brandului tău este asociată cu entuziasmul și optimismul, poți opta pentru această culoare pentru site. Vei reuși să atragi atenția într-un mod pozitiv. În plus, poți alege galbenul și în cazul butoanelor Call-to-Action, ca alternativă la roșu, pentru a le face cât mai vizibile.
- Portocaliu
De obicei, portocaliul este asociat cu ideea de prietenos, accesibil, însă poate induce și percepția unui anumit grad de creativitate. Portocaliul este culoarea perfectă dacă brandul tău dorește să comunice o atmosferă prietenoasă în relația cu audiența.
- Mov
Movul sau violetul sunt culori care indică de obicei ideile de eleganță, mister și un grad înalt de creativitate. Ele sunt o opțiune excelentă în special pentru un business cu orientare artistică sau creativă, remarcându-se prin faptul că adaugă o notă de originalitate și rafinament.
- Gri
Griul denotă în general modernitate, profesionalism și neutralitate. O agenție de marketing online îți va recomanda să-l folosești de obicei în combinație cu alte culori, astfel încât tușele de culoare să iasă mai bine în evidență și pentru a obține un aspect general cât mai elegant.
- Negru
Negrul este asociat cu ideile de eleganță, putere și modernitate. Un website a cărui culoare predominantă este negru comunică ideea de forță și sentimentul de exclusivitate. Negrul poate fi alegerea potrivită pentru un site de modă, pentru unul dedicat produselor de lux sau pentru un website din domeniul tehnologiei.
- Argintiu și auriu
La fel ca în cazul negrului, auriul și argintiul sugerează bogăție, lux, putere și calitate. Auriul și argintiul sunt potrivite pentru website-ul tău dacă dorești să transmiți ideea de elită, de servicii sau produse excelente sau sentimentul de calitate superioară.
Web Ventures, o agenție de marketing digital cu clienți din peste 30 de industrii, poate crea experiențe online eficiente și interesante pentru audiența ta. Vrei să afli cum? Contactează-ne!